פופאפ פסח

השכרת מחסן או קניית מחסן – מה עדיף?

מחסן לעסקים - תיבת נח אחסנה

מיקור חוץ של שירותי אחסנה לעסק יכולים להתגלות כפתרון מהפכני ואפילו חסכוני.

השכרת מחסן לעסק מביאה לכם הרבה מאוד יתרונות ולעתים קשה להבין מדוע לא להשתמש בשירות הזה. מתלבטים אם לשכור מחסן או לרכוש אחד? ריכזנו עבורכם את השיקולים המרכזיים והיתרונות של כל שיטה. כמו כן הבאנו מספר נקודות למחשבה שיסייעו לכם למצוא את המחסנים המושלמים.

היתרונות של השכרת מחסנים לעסק

בניגוד למחסן ביתי, בעסקים ההסתכלות צריכה להיות שונה ולקחת בחשבון מכלול גורמים.

  1. השכרת מחסן היא הוצאה מוכרת לעסקים.
  2. חברתנו מומחית בניהול מחסנים ואתם ממש לא נדרשים להמציא את הגלגל מחדש. פשוט הצטרפו למערך קיים וחסכו זמן וכסף.
  3. אנו מציעים גמישות מרבית שיכולה לחסוך הרבה מאוד כסף. במתחמי האחסנה שלנו תוכלו למצוא מחסנים בגדלים שונים החל מ-10 קוב כך שאתם משלמים רק על מה שאתם צריכים. מעבר לכך המודל מאפשר גמישות מרבית מפני שניתן להוריד ולהעלות את נפח האחסנה בהתאם לצורך ובהתאם לעונתיות וכיוצא בזה.
  4. אתם מקבלים פריסה גיאוגרפית רחבה יותר וגישה אל נקודות קריטיות במרכז הארץ.
  5. אתם לא צריכים להתעסק באישורים ורישיונות. כל המתחמים שלנו כבר עומדים בכל הדרישות (שיכולות להיות מורכבות).
  6. באפשרותכם ליהנות משירותים מקיפים כמו הובלה ואחסנה, הפצה, אריזה, רכישת חומרי אריזה במחיר ישיר ועוד.
  7. ניתן לאחסן כמעט כל דבר – החל מפריטים בודדים ועד סחורה.
  8. כל המחסנים שלנו מאובטחים וכוללים שמירה ואמצעי אבטחה.
  9. שירותי השכרת המחסנים שלנו מלווה בביטוח כחלק מהעלות השוטפת שאתם משלמים ואינכם נדרשים לשלם מעבר למחיר הקבוע.
  10. השכרת מחסנים היא הרבה יותר זולה ביחס לקניית מחסן או מבנה והפיכתו לאחד שעומד בתקנות.
אחסנה לעסקים

אפשר לומר שכל עוד מדובר במחסנים איכותיים שמנוהלים באופן הראוי, קשה לראות מצב שבו ישתלם לכם להסב חלק מהעסק למחסן או לרכוש מחסנים שאותם גם תצטרכו לנהל, למעט מקרים שבהם נדרש להקים מרלו״ג גדול. כל עוד מדובר בעסקים קטנים ובינוניים, השכרת מחסנים היא אפשרות שכדאי לכם לשקול ובתנאי שמדובר בשירות מקצועי שניתן לכם במתחם ראוי שעומד בציפיות שלכם ובדרישות המחוקק.

מה לגבי רכישת מחסן?

כפי שציינו, אם מדובר בעסקים קטנים או בינונייים, קשה לראות מצב שבו קניית מחסן תהיה עדיפה מהסיבה הפשוטה שמחסן לעסק הוא הרבה יותר מעוד אולם ומי שניסה פעם לנהל מחסן באופן עצמאי יכול לעיד שמדובר בתהליך מורכב שכולל משימות ודרישות רבות.

  1. כדי לנהל מחסן בעסק יש צורך באישורים ורישיונות. בין היתר עליכם לקבל אישור מהעירייה וממכבי האש. נשמע פשוט אך כדי לעמוד בדרישות מכבי האש עליכם להתקין מערכות לגילוי וכיבוי שריפות, לעבור ביקורות תקופתיות ובעיקר להתמודד עם הוצאות כבדות ובירוקרטיה.
  2. ניהול מחסן בעסקים הוא תחום בפני עצמו שמצריך עובדים מיומנים שמתמחים בכך.
  3. ישנן תקופות שבהן כמות המלאי משתנה. זה יכול להיות קשור לעונתיות, להזדמנות שנוצרה לרכישת כמות גדולה של מלאי במחיר זול ועוד.
  4. תשלומי ארנונה ומיסים באופן שוטף.

* הנקודות האלה רלווונטיות גם עבור מי שרוצה לשכור מחסן ולנהל אותו בעצמו.

* חשוב לבחון כל מקרה לגופו ובהתאם למלאי שאתם צריכים לנהל ולפי מהות העסק שלכם.

סוגי מחסנים לעסק שכדאי להכיר

יש כמה סוגי מחסנים להשכרה כשבין העיקריים ניתן למנות את הבאים:

  1. השכרת מחסנים שנמצאים ביחידות אחסון פרטיות. מדובר בשיטה מאוד טובה ונוחה שמספקת לכם פרטיות מוחלטת וגמישות מרבית מפני שהיחידה נעולה בתוך מתחם מאובטח ורק לכם יש גישה אליה. כמו כן באפשרותכם לשכור יותר או פחות יחידות אחסון בהתאם לצורך המשתנה של העסק. בנוסף לאלה, אתם או העובדים שלכם יכולים להגיע אל המחסנים ברוב שעות היממה על מנת להוציא או להכניס מלאי וסחורה.
  2. השכרת מכולות – יכול להתאים לעסקים מאוד ספציפיים אך נוחות האחסון אינה גבוהה ואם נדרש ללקט פריטים העניין יכול להיות ממש לא יעיל. בנוסף, התנאים האקלימיים במכולה אינם אופטימליים.
  3. מחסני איקומרס – אלה הם מחסנים עם שירותים נלווים שכוללים קליטת סחורה, אחסנה, ליקוט, משלוח ואפילו החזרות. העלות שלהן מאוד גבוהה ולכן הם מתאימים לסוג מאוד ספציפי של סחורה. תוכלו להרחיב את הידע בהשוואה שערכנו בין מחסני איקומרס לבין מחסנים להשכרה.

איזה מחסן להשכרה לבחור?

אם התחלתם לחפש מחסן להשכרה בוודאי שמתם לב שאפשרויות לא חסר. יחד עם זאת חשוב להדגיש שלא כל מחסן יכול להתאים לכם ושיכולים להיות הבדלים מאוד משמעותיים בין מחסן אחד לאחר. אז נכון שחלק מהשיקולים בהשכרת מחסן הם המחירים אבל צריך גם להבין שבשום אופן אין לוותר על הנוחות התפעולית שלכם ובטח שאין לסכן את שלום הפריטים שהעלות שלהם יכולה להיות יקרה בפני עצמה.

לאור הדברים האלה חשוב לבדוק היטב את המחסנים שאתם שוקלים לשכור ולהתמקד בנקודות הבאות:

  1. היכן המחסן מצוי מבחינה גיאוגרפית והאם המיקום תואם את האסטרטגיה העסקית שלכם. באופן כללי מחסנים במרכז יהיו יקרים יותר ביחס למחסנים באזורים אחרים.
  2. באיזה מבנה מדובר – מחסנים שמצויים בתוך מתחם בנוי יספקו לכם את התנאים הטובים והבטוחים ביותר.
  3. בדקו שלמתחם יש אישור של הרשות המקומית ושל מכבי האש. מחסנים בלי אישור מסתכנים בצווי הריסה.
  4. האם אתם צריכים שירותים נוספים כמו הובלה, הפצה או רכישת מוצרי אריזה? חברתנו מספקת את כל השירותים האלה ואף יותר כך שתוכלו לקבל מעטפת שלמה של שירותים חיוניים במחירים משתלמים.
  5. בדקו אם המחסנים מתוחזקים באופן ראוי לרבות תנאי הניקיון והתחזוקה השוטפת.
  6. מה סידורי האבטחה ומה הביטוח שמובטח לכם כחלק מהשירות.
  7. בדקו את סדרי הגישה ובכלל זה כניסה למשאית, חניה חופשית וכיוצא בזה.

מתעניינים בהשכרת מחסן לעסק? אצלנו תוכלו למצוא את המחסן המושלם לכל פרק זמן. התקשרו אלינו או שלחו הודעה לייעוץ חינמי והצעת מחיר משתלמת במיוחד.

כתבות שעשויות לעניין אתכם

Open chat
היי 👋
אפשר לעזור?